top of page
Search
  • tourismschoolrau

INTERVIU DRAGOS BUTUFEI, Project Manager la Institut Guinot Romania

Updated: May 26, 2020


Cine este Dragos Butufei cel de astazi?


Dragos Butufei – cel de astazi este un om. Un calator prin viata!

Din punct de vedere educational, sunt un fost student al Universitatii Romano-Americane, Facultatea de Economia Turismului Intern si International, promotia 2008. De profesie Economist, fost sef de grupa timp de 3-ani din 4 in cadrul Facultatii, cu diverse lucrari publicate.

In perioada 2008-2010, am urmat cursurile de masterat ale aceleiasi Universitati, dar cu specializare in Management.

In perioada 2015-2016 am urmat cursurile unui program de Emerging Leaders, Leadership si Management in cadrul Institutului Roffey Park din Sussex, UK si ulterior am sustinut diverse alte programe educationale.

Fiind un sustinator al educatiei si al sanatatii, am fost si sunt voluntar in diverse asociatii.

Din punct de vedere profesional, am o experienta de +14 ani, activand in domenii precum telecomunicatii, servicii medicale private si consultanta.

De asemenea, sunt contributor Sales Magazine, Healthcare Business International si membru in mai multe comunitati de business.

Cum ai ajuns la URA si ce anume te-a determinat sa alegi turismul?


Am ajuns la URA fiind atras de Facultatea de Turism, mai ales Intern si International. Sunt nascut in Sinaia, Prahova si am absolvit Colegiul Mihail Cantacuzino din localitate: 4 ani de liceu cu profil economic si turistic. Cand esti dintr-un oras de munte cu interes international precum Sinaia, iti doresti sa aflii si mai multe din spatele muntilor. Si iata cum prima specializare la absolvirea liceului a fost de Tehnician in Turism.



Tin minte ca am venit in Bucuresti, mi-am depus dosarul la mai multe Universitati si cand am aflat ca URA are sectie speciala de Turism Intern si International, mi-am depus dosarul de admitere acolo. Si asa am ajuns la URA. Pe perioada liceului am lucrat intr-un restaurant din Sinaia si pe perioada facultatii am inceput deja sa fac practica la Romexpo si la diverse hoteluri de lant.

Ce iti aduci aminte din viata de student la ETII?


Din viata de student la ETII imi aduc aminte de seminariile de specialitate, de daruinta tuturor cadrelor universitare, de faptul ca exista o implicare din partea acestora de a ne face pe noi ca studenti sa invatam si practic dupa ce terminam facultatea si sa ramanem cu o experienta pe care nimeni nu ti-o poate lua. O experienta de si pe viata. Implicarea venea prin toate programele de practica la curricula diversificata, la toti oaspetii care ne vizitau la ‘ore deschise’: manageri de anvergura, owner-i de lanturi de hoteluri, agentii de turism si profesionisti din domeniu.

Un alt aspect de care imi amintesc din viata de student este rigurizotatea tuturor seminariilor si impartirea pe grupuri de lucru intre studenti pentru dezbateri, brainstorming si best practices.

Intr-un articol publicat recent spuneam de una dintre filozofiile mele de viata: ‘sharing is growing. And caring’. O mentionez si aici, intrucat invatam din scoala sa impartasim si invatam de la profesori si din familie. Propriul exemplu va ramane cel mai apreciat. Daca nu impartasesti nu poti sa dezvolti, nici sa evoluezi.

Cum te-au ajutat studiile la programul de licenta si masterat din cadrul ETII in dezvoltarea profesionala?


Studiile te ajuta in general. Acum depinde foarte mult ce vrei sa faci cu ele. Studiile iti formeaza educatia si ea ramane dupa ce ai terminat studiile.

Studiile din cadrul ETII si URA m-au ajutat in a ma defini in profesionistul de astazi, in omul care vrea sa munceasca fara teama si m-au facut sa inteleg mecanisme de business si de proces.


Avand sansa sa studiez economia comertului si a turismului, am explorat serviciile.

Ce recomandari ai pentru un student la ETII?

Sa exploreze la maxim toate programele Universitatii, implicit schimburile de experienta.

Sa se gandeasca la o forma adaptata de turism, conforma cu modificarile datorate COVID-19 si sa se gandeasca la faptul ca in orice criza exista si oportunitati.

Sa lucreze in echipa si sa isi dezvolte comunitati inca din Facultate

Sa se inscrie la scoli de vara.

Si cea mai importanta recomandare: sa ramana autentic si sa isi doreasca sa invete si sa exploreze!


Chiar daca exista si vor exista bariere din familie, societate, legislatie etc. Mai ales acum, in plina criza, va fi din ce in ce mai greu. Pentru ca ritmul de schimbare este unul nebun. Turismul deja s-a schimbat. Interactiunea dintre oameni la fel.



109 views1 comment
bottom of page